dilluns, 1 de juny del 2009

Xerrada Escola de Pares i Mares

Publiquem la següent xerrada de manera urgent i extraordinària, ja que no estava prevista però que creem que pot ser molt interessant perquè tracta sobre la nova estructura de la selectivitat i els nous estudis. Passa-ho a la gent interessada.

INSTITUT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
"IES SERRA D’ESPADÀ" d’ONDA

* Saló d’Actes *
ESCOLA DE PARES Curs 2008-09

Xarrada

¿ QUE BATXILLERATS I CARRERES FARÀN ELS NOSTRES FILLS?

INFORMACIÓ SOBRE LA NOVA SELECTIVITAT, LES MATERIES DELS NOUS BATXILLERATS I ELS ESTUDIS UNIVERSITARIS.

Ponent

TONI GIL TRILLES

Coordinador General de les Proves d’Accés a la Universitat del Sistema Universitari Valencià
UNIVERSITAT JAUME I DE CASTELLÓ

DATA I
HORARI: Dimecres 3 de Juny de 2009 a les 7 de la VESPRADA

DIRIGIT A: PARES i MARES D’ALUMNES DE 4art. d’ESO i BATXILLERATS
i PROFESSORAT DEL CENTRE

ORGANITZA: DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ i AMPA de “L’ IES SERRA D'ESPADÁ” d’ONDA

dimarts, 19 de maig del 2009

El campus acollirà per primer any la Fira de Formació



La Fira de Formació i Ocupació de Castelló, que organitzen conjuntament l’Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, tindrà lloc els pròxims 28, 29 i 30 de maig. Aquesta fira educativa i d’ocupació es realitzarà a l’Àgora de la Jaume I on s’instal·larà una gran carpa
amb capacitat per a vuitanta estands.

Aquesta fira oferirà les opcions formatives i d'ocupació que hi ha a la província de Castelló i que poden ser d'interés per als nostres estudiants, i també orientarà al públic assistent en qüestions relacionades amb la recerca laboral (ofertes d'ocupació, recepció de currículums, entrevistes de selecció, etc.). la fira comptarà amb una zona específica destinada a conferències, xerrades i altres activitats complementàries.

La universitat dona la oportunitat d'organitzar visites en grups de pares i estudiants, facilitant el transport.

Per més informació podeu posar-vos en contacte a través del correu electrònic firaformacio@uji.es o per telèfon 964728790/964728791

diumenge, 17 de maig del 2009

CICLE DE CONFERÈNCIES PER PARES I MARES

L'AMPA junt al Departament d'Orientació seguim amb el cicle de conferències previst.



Xerrada: "Com seràn els nous estudis universitaris i com afectaran als nostres fills (pla Bolonya)"

Lloc: SALÓ D'ACTES DE L'INSTITUT

Ponent: Miguel Angel Fortea Bagán. Unitat de Suport Educatiu (USE). Universitat Jaume I de Castelló

Data: dijous 21 de maig de 2009

Horari: 7 a 8'30 del vespre.

Dirigit a: Pares i mares d'alumnes de secundària, cicles i batxillerats.

ESCOLA DE PARES I MARES

ESCOLA DE PARES I MARES D'ONDA CURS 2008/2009







Col.labora





ACTIVITATS

La coordinadora d'AMPES ha organitzat una activitat dins de l'escola de Pares i Mares, subvencionada per l'ajuntament i dirigida als pares i mares d'alumnes de la localitat, l'activitat consta d'un itinerari didàctic pel barranc del Salvador i uns tallers a la vesprada, els dies 31 de maig i 7 de juny.
A causa del límit de places s'adjudicaran per orde d'inscripció fins a 10 places per cada Centre, podent haver-hi un torn d'espera per si en algun d'ells no es cobriren les places; la inscripció es realitzarà en el mateix Centre a partir del 18 de maig en l'horari que determinen cada AMPA.





L'Escola de pares i mares per a enguany ha preparat una activitat que consisteix en recórrer i aprendre sobre la natura recorrent parages del nostre voltant. Aquesta activitat ens permetra aprendre recursos nous que ens ajuden a educar millor els nostres fills i filles. Amb aquest objectiu us proposem participar en les segiients tallers:
Itinerari didàctic del barranc del Salvador
El taller consisteix en el recorregut guiat pel barranc de l'ermita del Salvador, per tal d'anar descobrint les plantes i els animalets autòctons de la zona. Aquest taller compta amb la guia d'un monitor que ens anira explicant el que veiem i podra respondre a les nostre preguntes.
Programació del taller:
Lloc: Zona d'acampada de l'ermita del Salvador

10.00 h començarem el recorregut
11.00 h esmorzar (es recomana dur menjar i aigua)
11.30 h reprenem el recorregut fins les 13.30 h (aproximadament)
14.00 h dinar (es recomana dur menjar i aigua) a la zona d'acampada de l'ermita del Salvador
Tallers d'aromateràpia cosmètica: Alcohol de romer; ciri de panal decoratiu; oli per a cames cansades; i sals de bany.
Els tallers estan adreçat per a persones que no tinguen coneixements previs en la materia, i es presentara de manera practica amb la finalitat d'ampliar coneixements sobre les propietats natural s dels materials i el seu ús personal.
Programació del taller:
Lloc: Zona d'acampada de l'ermita del Salvador (Aula de la natura) 16.00 h començarem els tallers
18.00 h finalització de la jornada i tornada a casa
La organització recomana als participants anar en roba cómoda i calcer adequat per a caminar pel camp

diumenge, 3 de maig del 2009

PROVES D'ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJA I SUPERIOR



L'IES t'informa que ja han estat convocades les proves d'accés a Cicles.


Què pots estudiar:



PRESENTACIÓ DE SOL.LICITUDS DEL 4 AL 22 DE MAIG (SECRETARIA DE L'INSTITUT)
REALITZACIÓ DE LES PROVES 15 DE JUNY GRAU SUPERIOR I 22 DE JUNY GRAU MITJÀ
1 DE SETEMBRE, CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA


Trobareu més informació en la secretaria de l'institut i en la pàgina web de l'institut http://www.iesserradespada.com/


Et recordem les possibilitats laborals que ofereix la nova formació professional i com les condicions del mercat laboral fa que el estar suficientment preparats es faça imprescindible. Si entres als enllaços de dalt trobaràs molta més informació.

dijous, 23 d’abril del 2009

CICLE DE CONFERÈNCIES PER PARES I MARES



L'AMPA junt al Departament d'Orientació seguim amb el cicle de conferències previst.

Xerrada: "FORMACIÓ PER A PARES EN PREVENCIÓ I ACTUACIÓ EN LES DROGUES EN ELSADOLESCENTS "
lloc: SALÓ D'ACTES DE L'INSTITUT
ponent: PEDRO CUESTA (PSICÒLEG UCA BORRIANA)

Data: dimecres, 29 D'ABRIL de 2009

Horari: 7 a 8'30 del vespre.

Dirigit a: Pares i mares d'alumnes de secundària, cicles i batxillerats.

VINE A LA MANIFESTACIÓ

La nostra AMPA es solidaritza amb la PLATAFORMA i es suma a les seues exigències per millorar el sistema educatiu en benefici dels nostres fills.

Per això fem una crida per anar tots a la manifestació a Castelló.

Ens reunirem al carrer Paterna d'Onda, i eixirem amb els cotxes particulars a les 18 h. el dia 28.

10 RAONS


EXIGIM



La immediata constitució d’una xarxa pública de 0-3 anys que siga columna vertebral del país i que en el curs 2009-2010 atenga a tot l’alumnat.
Creació de 300 places de llengua estrangera que garanteixi que al inici del curs 2009-2010 eixa llengua se ensenya amb eficàcia en totes les unitats de quatre i cinc anys.
Començament i finalització en el 2009 d’una negociació amb els agents socials i escolars d’un nou mapa escolar que done resposta a les noves necessitats d’escolarització.
Les plantilles reals i necessàries de tots els centres públics han d’adequar-se a les necessitats actuals (al haver-se quedat desfasada la existent, que s’arrossega des de 1997) i eixos centres han d’estar constituïts en la seua totalitat per personal docent amb destí definitiu en el centre.
La catalogació lingüística immediata dels llocs de treball de secundària, prèvia negociació en els àmbits que corresponga.
La efectiva matriculació equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials en tots els centres sostinguts amb fons públics, modificant el Decret per el que se regula el procés de matriculació i creant les comissions estables de matriculació de districte o localitat.
Adoptar quantes mesures se consideren necessàries per a que l’alumnat, quan acabe l’ensenyament primari, tinga les competències bàsiques per a expressar-se correctament en les dues llengües oficials i per a comunicar-se en una llengua estrangera.
Disseny, execució i avaluació de l’eficàcia de tots els programes que siguen necessaris per a compensar les deficiències de l’alumnat amb la finalitat de que no abandonen el sistema educatiu durant les etapes obligatòries i obtinguen el títol de Graduat. Serveixi d’exemple els programes de compensatòria: centres que any rere any demanen programes de compensatòria i ni son places estables ni tenen professorat estable adscrit a elles.
Adopció de mesures motivadores per a que l’alumnat amb titulació de Graduat en Educació Secundària continue realitzant estudis postobligatoris, sobretot, aquells de Formació Professional de Grau Mitjà i Superior necessaris per a que siga factible un desenvolupament econòmic i social sostenible del nostre país.
Que siguen cessades totes aquelles persones que estan desenvolupant amb caràcter temporal funcions d’inspecció per designació directa dels responsables polítics de la Conselleria d’Educació i se convoqui un procés selectiu amb el més escrupolós respecte als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.
La màxima neutralitat de l’administració i el fi d’actuacions partidistes encaminades a controlar les juntes directives dels centres escolars.
Retirada de l’Ordre d’Educació per a la Ciutadania i paralització de qualsevol procés administratiu iniciat contra el professorat o juntes directives.
Beques de transport i menjador escolar per al alumnat d’educació infantil, de batxillerat i de formació professional i gratuïtat en tot el procés escolar.
Totes estes deficiències i reivindicacions son l’efecte de la política que està portant a terme el Govern del Partit Popular, presidit per Francisco Camps: falta de inversions en l’escola pública i ús de l’educació com a element de confrontació política amb el govern central sense importar-los gens ni miqueta els interessos de l’alumnat valencià, i per això demanem la dimissió del seu conseller.

MANIFEST



Tots els estudis i paràmetres a partir dels quals s’analitza la realitat del sistema educatiu valencià posen de
manifest que aquest és molt defectuós, es a dir, tenim un molt mal sistema educatiu: pateix greus problemes
estructurals i es funcionalment ineficient.
Problemes estructurals:
Ens hi falta una xarxa pública de centres escolars que atenga la població infantil de cero a tres anys (0-3 anys), es a dir, no hi ha xarxa escolar.
No tenim especialistes suficients en llengües estrangeres que faça possible el aprenentatge primerenc de eixes llengües.
La actual xarxa de centres (Mapa Escolar de 1979) no suporta la tensió derivada d’un increment significatiu de la matrícula que se intenta compensar amb una mala solució com són els barracons provisionals que impedeixen, entre altres coses, la existència d’espais per a l’esplai de l’alumnat que possibilite les seus relacions interpersonals.
Les plantilles de professorat no són estables, això provoca una rotació anual de personal que en res afavoreix la bona pràctica docent i a més no existeixen plantilles de personal administratiu en primària, ni tampoc són adequades les d’educadors i fisioterapeutes.
Les places docents de secundària i de formació professional no estan catalogades com a places en valencià, i això provoca que no siga possible una ordenada programació de línees escolars en valencià.
Un procés de matriculació de l’alumnat que permet que els centres, sobre tot els privats concertats, puguen triar al seu alumnat i que provoca que no existeixi una matrícula equilibrada d’alumnes amb necessitats en tots els centres sostinguts amb fons públics.
Problemes funcionals:
Els nostres alumnes, xiquets i xiquetes, finalitzen l’ensenyament primari sense competències bàsiques en una llengua estrangera en la que puguen estudiar, almenys, alguna assignatura o matèria completament en la llengua estrangera escollida.
No tenen un domini satisfactori en l’ús de les llengües pròpies i oficials de la nostra comunitat.
El 21% de l’alumnat desapareix del sistema entre els 15 i els 16 anys, sols el 69% aconsegueix el títol de Graduat en Educació Secundària, lo que vol dir que un 31% no pot realitzar cap estudi postobligatori.
Dels que estan en edats compreses entre 16 i 21 anys, el 45% dels nostres joves, xiques i xics, no estan escolaritzats en centres d’estudis de batxillerat o formació professional.
Existeix un aparell burocràtic sectari i creat des d’una voluntat partidista amb la intenció de que intervinga en el sistema en funció dels interessos polítics del partit que fins ara els ha designat, primer, discrecionalment i després facilitant el seu accés al cos mitjançant oposicions ad hoc, intervencions que ja hem patit en els processos de selecció de les direccions dels centres docents i en la pressió sobre el professorat que imparteix Educació per a la Ciutadania per a que aquest s’ajuste a una ordre il·legal.
Absència, en la direcció de la Conselleria, d’una política de formació del professorat que puga satisfer les necessitats que tenen tots els professors i professores de conèixer i saber actuar per a que l’alumnat domine les competències bàsiques, alhora que el professorat de secundària siga competent en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana