dissabte, 13 de desembre del 2008

HI HAN MOTIUS



  • La manca d'inversió en educació: hi ha 1300 barracons; 505 centres en construcció o pendents de construir, infraestructures deficients.
  • L'absència de mesures eficaces contra l'absentisme i el fracàs escolar.
  • l'absència d'una xarxa pública de 0 a 3 anys.
  • La manca d'educadors.
  • La manca de professorat d'anglès, sobretot en infantil i primària.
  • La falta de catalogació lingüística en valencià dels llocs de treball.
  • La falta d'una matricula equilibrada d'alumnat nouvingut i la compensació educativa entre tots els centres, públics i privats/concertats.
  • La falta d'una política de beques destinada als sectors més desfavorits.
  • La implantació de l'educació per a la ciutadania en anglès.
  • La destinació d'inspectors a dit, que duen a terme pressions al professorat i als centres docents.
  • En definitiva, la greu agressió que està patint l'educació de la comunitat valenciana.

Per tot açò creem que hi ha motius per mobilitzar-se en defensa dels nostres drets i en contra de la política educativa que estem patint.

MANIFIEST EN DEFENSA DE L'ENSENYAMENT PÚBLIC

ELS REPTES DE LA PLATAFORMA EN DEFENSA DE L’ ENSENYAMENT PÚBLIC.

Tots els estudis i paràmetres a partir dels quals s’analitza la realitat del sistema educatiu valencià posen de manifest que aquest és molt defectuós, és a dir, tenim un molt mal sistema educatiu: pateix greus problemes estructurals i el funcionalment ineficient.
Problemes estructurals:
Ens hi falta una xarxa pública de centres escolars que atenga la població infantil de zero a tres anys (0-3 anys), és a dir, no hi ha xarxa escolar.
No tenim especialistes suficients en llengües estrangeres que facen possible l’aprenentatge primerenc d’eixes llengües.
L’actual xarxa de centres (Mapa Escolar de 1997) no suporta la tensió derivada d’un increment significatiu de la matrícula que s’intenta compensar amb una mala solució com són els barracons provisionals que impedeixen, entre altres coses, la existència d’espais per a l’esplai de l’alumnat que possibilite les seues relacions interpersonals.
Les plantilles de professorat no són estables, això provoca una rotació anual de personal que en res afavoreix la bona pràctica docent i a més no existeixen plantilles de personal administratiu en primària, ni tampoc són adequades les d’educadors i fisioterapeutes.
Les places docents de secundària i de formació professional no estan catalogades com a places en valencià, i això provoca que no siga possible una ordenada programació de línees escolars en valencià.
Un procés de matriculació de l’alumnat que permet que els centres, sobretot els privats concertats, puguen triar al seu alumnat i que provoca que no existesca una matrícula equilibrada d’alumnes amb necessitats en tots els centres sostinguts amb fons públics.
Problemes funcionals:
Els nostres alumnes, xiquets i xiquetes, finalitzen l’ensenyament primari sense competències bàsiques en una llengua estrangera en la qual puguen estudiar, almenys, alguna assignatura o matèria completament en la llengua estrangera escollida.
No tenen un domini satisfactori en l’ús de les llengües pròpies i oficials de la nostra comunitat.
El 21% de l’alumnat desapareix del sistema entre els 15 i els 16 anys, sols el 69% aconsegueix el títol de Graduat en Educació Secundària, el que significa que un 31% no pot realitzar cap estudi postobligatori.
Dels que estan en edats compreses entre 16 i 21 anys, el 45% dels nostres joves, xiques i xics, no estan escolaritzats en centres d’estudis de batxillerat o formació professional.
Existeix un aparell burocràtic sectari i creat des d’una voluntat partidista amb la intenció que intervinga en el sistema en funció dels interessos polítics del partit que fins ara els ha designat, primer, discrecionalment i després facilitant el seu accés al cos mitjançant oposicions ad hoc, intervencions que ja hem patit en els processos de selecció de les direccions dels centres docents i en la pressió sobre el professorat que imparteix Educació per a la Ciutadania per tal que aquest s’ajuste a una ordre il.legal.
Absència, en la direcció de la Conselleria, d’una política de formació del professorat que puga satisfer les necessitats que tenen tots els professors i professores de conéixer i saber actuar per tal que l’alumnat domine les competències bàsiques, alhora que el professorat de secundària siga competent en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.
EXIGIM
La immediata constitució d’una xarxa pública de 0-3 anys que siga columna vertebral del país i que en el curs 2009-2010 atenga a tot l’alumnat.
Creació de 300 places de llengua estrangera que garantesca que al inici del curs 2009-2010 eixa llengua s’ensenye amb eficàcia en totes les unitats de quatre i cinc anys.
Començament i finalització l’any 2009 d’una negociació amb els agents socials i escolars d’un nou mapa escolar que done resposta a les noves necessitats d’escolarització.
Les plantilles reals i necessàries de tots els centres públic s’han adequar a les necessitats actuals (ja que l’existent xarxa, que s’arrossega des de 1997, s’ha quedat desfasada) i eixos centres han d’estar constituïts en la seua totalitat per personal docent amb destí definitiu en el centre.
La catalogació lingüística immediata dels llocs de treball de secundària, prèvia negociació en els àmbits que corresponga.
L’efectiva matriculació equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials en tots els centres sostinguts amb fons públics, modificant el Decret pel qual se regula el procés de matriculació i creant les comissions estables de matriculació de districte o localitat .
Adoptar quantes mesures se consideren necessàries per tal que l’alumnat, quan acabe l’ensenyament primari, tinga les competències bàsiques per a expressar-se correctament en les dues llengües oficials i per a comunicar-se en una llengua estrangera.
Disseny, execució i avaluació de l’eficàcia de tots els programes que siguen necessaris per a compensar les deficiències de l’alumnat amb la finalitat que no abandonen el sistema educatiu durant les etapes obligatòries i obtinguen el títol de Graduat. Que servesquen d’exemple els programes de compensatòria: centres que any rere any demanen programes de compensatòria i ni són places estables, ni tenen professorat estable adscrit a elles.
Adopció de mesures motivadores per a què l’alumnat amb titulació de Graduat en Educació Secundària continue realitzant estudis postobligatoris, sobretot, aquells de Formació Professional de Grau Mitjà i Superior necessaris perquè siga factible un desenvolupament econòmic i social sostenible del nostre país.
Que siguen cessades totes aquelles persones que estan desenvolupant amb caràcter temporal funcions d’inspecció per designació directa dels responsables polítics de la Conselleria d’Educació i se convoque un procés selectiu amb el més escrupolós respecte als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.
La màxima neutralitat de l’administració i el fi d’actuacions partidistes encaminades a controlar les juntes directives dels centres escolars.
Retirada de l’Ordre d’Educació per a la Ciutadania i paralització de qualsevol procés administratiu iniciat contra el professorat o juntes directives.
Beques de transport i menjador escolar per a l’alumnat d’educació infantil, de batxillerat i de formació professional, i gratuïtat en tot el procés escolar.
Totes aquestes deficiències i reivindicacions són l’efecte de la política que està portant a terme el Govern del Partit Popular, presidit per Francisco Camps: falta d’inversions en l’escola pública i ús de l’educació com a element de confrontació política amb el govern central sense importar-los gens ni miqueta els interessos de l’alumnat valencià,

i per això demanen un canvi urgent i necessari en la política educativa de la Generalitat.

dimarts, 30 de setembre del 2008

Comencem els curs











Comencem un nou curs i ací estem disposat a encarar-lo amb les mateixes ganes de cada any.


En successives entrades posarem tota aquella informació que creem que serà del vostre interés com són el calendari del curs, les activitats extraescolars, les xerrades per pares o les comunicacions i activitats internes de la pròpia AMPA.


De tota manera, volem que sigui un lloc participatiu i us animem a que aporteu els vostres comentaris. Si així ho desitgeu podeu enviar les missatges al nostre correu electrònic i nosaltres els publicarem.

dilluns, 4 de febrer del 2008

Taller de maquillatge






Vos informen que la data d'inici del taller de maquillatge és dimarts dia 5 de febrer amb l'horari següent: de 16'00 h. a 18'00 h.enl'institut.
Com ja sabeu el curset estarà impartit per personal especialitzat i podreu aprendre tècniques i tractaments relñacionats amb aquest tema, estudis sobre els diferents tipus de pell, cremes, bases, maquillatges...

dilluns, 14 de gener del 2008

LA NOSTRA WEB


Ací a la dreta teniu un nou enllaç que vos porte a la web de Mares i Pares, la nostra web on anirem col.locant de manera definitiva aquelles comunicacions i informacions que són d'interés.

De moment podeu trobar les activitats esportives, les extraescolars com el curs de teatre i els tallers de maquillatge, les xarrades per a pares, mares i alumnes i el nou servei de targeta-descompte per als nostres associats, i també com podeu posar-vos en contacte amb nosaltres. Visiteu la web i no oblideu que per apuntar-vos als cursets o per qualsevol altra comunicació teniu el nostre compte de correu ampaiesserraespada@gmail.com

diumenge, 9 de desembre del 2007

Classe de música de la Onda Big Band


Els alumnes de 3r i 4t d'ESO han tingut l'oportunitat d'assistir a un "aster class" de la big band d'Onda el passat 29 de novembre. Els van explicar l'evolució i característiques de la música de banda i la funció de cada instrument.
Van poder gaudir de peces musicals que recolçaven les explicacions de les diferents èpoques a les que van al.ludir, i que anaven des del segle XIX a meitat del darrer segle.

Contra la violència de gènere

La violència de gènere no és un problema que afecte l'àmbit privat. Al contrari, es manifesta com el símbol més brutal de la desigualtat existent en la nostra societat. Es tracta d'una violència que es dirigix sobre les dones pel fet mateix de ser-ho, per ser considerades, pels seus agressors, faltades dels drets mínims de llibertat, respecte i capacitat de decisió.
En la nostra realitat, les agressions sobre les dones tenen una especial incidència, existint hui una major consciència que en èpoques anteriors sobre esta, gràcies, en gran manera, a l'esforç realitzat per les organitzacions de dones en la seua lluita contra totes les formes de violència de gènere. Ja no és un «delicte invisible», sinó que produïx un rebuig col·lectiu i una evident alarma social.
Podeu escoltar ací la cunya de ràdio d'Amnistia Internacinal.
Front al tractament de la violència de gènere en els mitjans de comunicació, també podeu veure esta proposta de rebuig al maltractament informatiu.
A l'IES hem tingut també el nostre dia de protesta contra la violència de gènere aprofitant el Dia Internacional contra este greu problema.
El dia 29 es va fer una comferència a càrrec de Eleonora Castaño de l'Anmucic relatant les seues experiències sobre el tema i de les ajudes administratives que desenvolupen des de la seua associació. Tmbé van intervindre la Fundació Isonomia per la igualtat d'oportunitats de la UJI.
Amb això ens hem sumat als actes que han tingut lloc a la localitat en els que han participat membres de l'ajuntament repartint material informatiu. En este sentit hem de recordar el número de telèfon a nivell nacional 016 per atendre les denúncies, el qual no figurarà en les factures per evitar possibles represàlies.



dilluns, 26 de novembre del 2007

PROGRAMACIÓ D'ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

CURS D'INICIACIÓ A LES ARTS ESCÈNIQUES


Realitzar un curs d'iniciació a les arts escèniques divertint-se oferint una formació bàsica.


Objectius:
- Aprenentatge i incorporació de tècniques teatrals:
· Treballs d'expressió corporal
· Projecció de la veu
· Situació en l'espai escènic
· Potenciació de la creativitat i la imaginació


Descripció


Este curs estarà dividit en dos parts, en la primera part del curs l'alumne realitzarà exercicis de desinhibició, atenció, concentració, relaxació, adaptació, desenrotllament de la imaginació i improvisacions, a fi de crear una cohesió entre tot el grup, es treballarà amb una dinàmica de grup basada en jocs que ajudaran a l'alumne a treballar futurs personatges teatrals. La segona part del curs se centrarà a treballar en un muntatge teatral en què l'alumne podrà posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant la duració del mateix
Duració

El curs constarà de 50 hores repartides en 2 hores setmanals durant el període comprés entre desembre i maig


Inici del curs: Dimarts 4 de desembre a les 4 en el I.E.S.

Impartit per: Amadeo Llach i Cèsar Marín.

ESCOLA DE PARES I MARES

Vos donem a continuació la relació de xarrades destinades a pares i mares per aquest curs 2007-08 organitzades per l'AMPA juntament amb el Departament d'Orientació.

El lloc serà com és habitual al Saló d'Actes de l'I.E.S.


30 Gener de 19 a 21 hores.
L'acosament escolar. Mesures d'actuació en el centre i amb els pares. mesures del pla PREVI en relació amb els pares. Ponent: Lidón Villanueva. Professora de l'UJI.
Lloc: Saló d'actes de l'IES

20 Febrer de 18.30 a 20.30 hores.
Com afecten els problemes emocionals i els valors actuals als nostres fills. Sensibilitzar és actuar: diferenciant i actuant al mateix temps. Trastorn límit de personalitat. A càrrec de Eva Mateo, psicòloga. Associació ALAITP.

12 Març de 18.30 a 20.30 hores.
Les "altres drogues": Internet, els mòbils, la televisió,...Pautes d'educació per a pares.Pedro Cuesta. Psicòleg. UCA

9 Abril de 18.30 a 20.30 hores.
La promoció de la salut en l'adolescència: conductes de risc i com prevenir en la sexualitat. Estefanía Ruíz. Cristina Jiménez. Universitat Jaume I.

30 Abril de 18.30 a 20.30 hores.
Educació en valors: la importància dels valors en els adolescents. Eduardo García. ONG Interred.

14 maig de 18.30 a 20.30
Eixides acadèmiques i professionals al finalitzar la E.S.O. i per alumnes amb 16 anys sense finalitzar els estudis de l'E.S.O. José Seco Herrera. Psicopedagog.

29 de maig de 18.30 a 20.30
Eixides acadèmiques i professionals al finalitzar el batxillerat i els graus formatius superiors. els nous estudis universitaris. Miguel A. Fortea Bagàn. Professor de UJI USE

diumenge, 18 de novembre del 2007

L'Ampa et dona la benvinguda

Aquest blog està fet per donar a conéixer a tota la comunitat educativa del nostre centre totes les activitats en les quals participa aquesta associació, i a la vegada un mitjà pel qual vosaltres pugueu aportar les vostres opinions i suggerències.