dijous, 23 d’abril del 2009

MANIFEST



Tots els estudis i paràmetres a partir dels quals s’analitza la realitat del sistema educatiu valencià posen de
manifest que aquest és molt defectuós, es a dir, tenim un molt mal sistema educatiu: pateix greus problemes
estructurals i es funcionalment ineficient.
Problemes estructurals:
Ens hi falta una xarxa pública de centres escolars que atenga la població infantil de cero a tres anys (0-3 anys), es a dir, no hi ha xarxa escolar.
No tenim especialistes suficients en llengües estrangeres que faça possible el aprenentatge primerenc de eixes llengües.
La actual xarxa de centres (Mapa Escolar de 1979) no suporta la tensió derivada d’un increment significatiu de la matrícula que se intenta compensar amb una mala solució com són els barracons provisionals que impedeixen, entre altres coses, la existència d’espais per a l’esplai de l’alumnat que possibilite les seus relacions interpersonals.
Les plantilles de professorat no són estables, això provoca una rotació anual de personal que en res afavoreix la bona pràctica docent i a més no existeixen plantilles de personal administratiu en primària, ni tampoc són adequades les d’educadors i fisioterapeutes.
Les places docents de secundària i de formació professional no estan catalogades com a places en valencià, i això provoca que no siga possible una ordenada programació de línees escolars en valencià.
Un procés de matriculació de l’alumnat que permet que els centres, sobre tot els privats concertats, puguen triar al seu alumnat i que provoca que no existeixi una matrícula equilibrada d’alumnes amb necessitats en tots els centres sostinguts amb fons públics.
Problemes funcionals:
Els nostres alumnes, xiquets i xiquetes, finalitzen l’ensenyament primari sense competències bàsiques en una llengua estrangera en la que puguen estudiar, almenys, alguna assignatura o matèria completament en la llengua estrangera escollida.
No tenen un domini satisfactori en l’ús de les llengües pròpies i oficials de la nostra comunitat.
El 21% de l’alumnat desapareix del sistema entre els 15 i els 16 anys, sols el 69% aconsegueix el títol de Graduat en Educació Secundària, lo que vol dir que un 31% no pot realitzar cap estudi postobligatori.
Dels que estan en edats compreses entre 16 i 21 anys, el 45% dels nostres joves, xiques i xics, no estan escolaritzats en centres d’estudis de batxillerat o formació professional.
Existeix un aparell burocràtic sectari i creat des d’una voluntat partidista amb la intenció de que intervinga en el sistema en funció dels interessos polítics del partit que fins ara els ha designat, primer, discrecionalment i després facilitant el seu accés al cos mitjançant oposicions ad hoc, intervencions que ja hem patit en els processos de selecció de les direccions dels centres docents i en la pressió sobre el professorat que imparteix Educació per a la Ciutadania per a que aquest s’ajuste a una ordre il·legal.
Absència, en la direcció de la Conselleria, d’una política de formació del professorat que puga satisfer les necessitats que tenen tots els professors i professores de conèixer i saber actuar per a que l’alumnat domine les competències bàsiques, alhora que el professorat de secundària siga competent en la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana

dimarts, 17 de març del 2009

TARGETA DESCOMPTE



L'acord entre alguns comerços d'Onda i l'AMPA de l'IES i de la Secció de l'IES va ser una iniciativa que creem que va tenir prou d'exit, i és per això que un any més hem seguit amb aquest projecte i que ja oportunament vos vam fer arribar informació per mig del triptic la imatge del qual posem abaix l'escrit. En ella hem afegit un comerç més VIRSO, en País Valencià 35, junt als que ja figuraven en el tríptic, i tots ells en les mateixes condicions que ja coneixeu. Agraïm la col.laboració de la Caixa Rural i als comerços participants.

CICLE DE CONFERÈNCIES PER A PARES I MARES




L'AMPA junt al Departament d'Orientació comença de nou el cicle de conferències amb temes que creem que poden ser d'interès per als pares i mares d'alumnes i que esperem que tinguen una bona rebuda i millor participació.

Ja vos informarem de la totalitat de xerrades que hi han programades, però de moment esperem la vostra assitència a la primera d'elles amb les següents dades:


Xerrada: "NORMES I GUIES PER ELS PARES PER LA PREVENCIÓ I MILLORA DEL FRACÀS ESCOLAR"


lloc: SALÓ D'ACTES DE L'INSTITUT


ponent: Mª JOSÉ PALMER COMPANY (professora Universitat Jaume I, psicopedagoga IES Jaume I. Borriana)


Data: dimecres, 25 de març de 2009

Horari: 7 a 8'30 del vespre.

Dirigit a: Pares i mares d'alumnes de secundària, cicles i batxillerats.

dimecres, 11 de març del 2009

FOTOS FUTBOL 7











JORNADA 4ª - 17 de marzo

LA JORNADA 4ª FUE APLAZADA POR LLUVIA, Y SE JUGARÁ EL PROXIMO MARTES 17 DE MARZO EN EL OLIMPIC.

Olimpic 1

16:30h. IES SECCIÓ - ANONIMOS Y CIA


Olimpic 2

16:30h. IES ONDA - ATHLETIC ONDA
17:20h. CONGUITOS F.C. - JOGO BONITO

RESULTADOS Y CLASIFICACION


JORNADA 5ª (10 de marzo)

IES ONDA (G) - ANONIMOS Y CIA (P)

CONGUITOS (P) - ATHLETIC ONDA (G)

JOGO BONITO (G) - IES SECCIÓ (P)


CLASIFICACION LIGA LOCAL

5ª JORNADA


JOGO BONITO..............................12 PUNTOS

ATHLETIC ONDA......................... 9 PUNTOS

I.E.S. SECCIÓ ................................ 6 PUNTOS

I.E.S. ONDA ................................... 6 PUNTOS

CONGUITOS F.C. ....................... 3 PUNTOS

ANONIMOS Y CIA .................... O PUNTOS



dilluns, 9 de març del 2009

FUTBOL 7 - JORNADA 5ª

JORNADA 5ª (10 de marzo)

Olimpic - 1

16:30h. ANONIMOS Y CIA - IES ONDA

Olimpic - 2

16:30h. ATHLETIC ONDA - CONGUITOS
17:20h. JOGO BONITO - IES SECCIÓ

JORNADA APLAZADA

JORNADA 4ª DE FECHA 3 DE MARZO

(Aplazada por lluvia)

diumenge, 22 de febrer del 2009

FUTBOL 7


Ací teniu la classificació del campionat de FUTBOL 7, i les fotos de tots els grups participants.


CLASIFICACION LIGA LOCAL


2ª JORNADA (17/02/2009 )


JOGO BONITO 6Ptos

ATHLETIC ONDA 3Ptos

CONGUITOS F.C. 3Ptos

I.E.S. ONDA 3Ptos

I.E.S. SECCIÓ 3Ptos

ANONIMOS Y CIA 0Ptos
ATHLETIC ONDA

CONGUITOS





IES. ONDA



JOGO BONITO


IES. SECCIÓ






dijous, 12 de febrer del 2009

ENTRE TOTS FEM

ENTRE TOTS FAREM
Entre tots hem fet.
Caldria fer un poc de memòria i saber d'on venim, qui som i on hem arribat. Qui ara ensenya ha estat instruït. Qui ara es pare/mare l'han portat, quan menut era, de la maneta al col.legi. Qui ara és un nen, recordarà en el temps els seus dies d'institut.
Com en una romeria intemporal, arrelada en el nostre més llunyat passat i amb la previsió del millor i desitjable futur, passem per instants del tot més intensos, precisats de tots els esforços que de mans diferents vinguen. Totes elles complementàries d'un unic objectiu.
Reconeixem en les siluetes de dalt al protagoniste i altres personatges d'una única trama, a on no creem que hi ha repartiment secundari, i a on,superant les regles d'immediatesa a les que el disseny gràfic obliga, tan sols caldria, cosa que entre tots hauriem de fer, donar-li un poc de color, ben viu, de goig i satisfacció.